Valg til nyt menighedsråd for perioden 2024-2028 den 17. september

Valg til nyt menighedsråd for perioden 2024-2028.

Der afholdes valg til nyt menighedsråd for Hvalsø og Særløse sogne tirsdag den 17. sep. 2024 kl. 19.00.

Det foregår i Hvalsø Sognegård. Adresse: Præstegårdsvej 2, 4330 Hvalsø.

Menighedsrådet bestemmer over alle forhold i relation til den lokale sognekirke, lige bortset fra præstens varetagelse af embedet og præstens ansættelsesforhold.

Der er rigeligt at se til for et menighedsråd: Sognets økonomi, ansættelse af personale og sogne- og/eller hjælpepræst, medarbejderpleje, vedligeholdelse af kirkebygningerne, retningslinjer for kirkegårdene og kirkelige arrangementer for at nævne noget af det vigtigste.

Menighedsrådets embedsperiode er 4 år, og der holdes ca. et møde om måneden.

Mød op den 17. september, hvis du kunne have lyst til at stille op. Du kan også møde op, hvis du har lyst til at få indflydelse på sammensætningen af det nye menighedsråd.

Se i forrige nummer af kirkebladet på side 11 (link: kirkeblad for juni-august 2024), hvor det nuværende medlem Britta Kalledsø fortæller, om arbejdet i rådet og om hvad hun har fået ud af det.

Der skal vælges 8 medlemmer fra Hvalsø sogn og 1 medlem fra Særløse sogn. Det hele foregår den 17. september i sognegården i Hvalsø.

Se videoen: Brug din stemme til menighedsrådsvalget 2024 udgivet af Landsforeningen af Menighedsråd.

Menighedsrådet ved Hvalsø-Særløse sogn