Kirke- og kulturmedarbejder søges til Hvalsø kirke

Billede af barn med maling på fingerne

Kirke- og kulturmedarbejder søges til Hvalsø kirke

Lejre provsti.

Stillingen har en gennemsnitlig arbejdstid på 15 timer om ugen.

Ansættelsen sker ved Hvalsø sogns menighedsråd i Lejre provsti. Stillingen ønskes besat 1. september 2024 eller snarest derefter.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 og organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirke- og kulturmedarbejder.

Aftalerne kan ses på http://www.folkekirkenspersonale.dk

Løn samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk 15/37

Arbejdsopgaverne, som ønskes udført i den kommende tid er primært:

• Undervisning af minikonfirmander med elever fra 3. klasse.
  • Børnetjenesten med kirkebesøg
  • Afholdelse af spaghettigudstjenester.
  • Hjælp til undervisning af konfirmandhold.
  • Deltagelse i familiegudstjenester i samarbejde med sognepræsten.
  • Fars legestue/ Babysalmesang.
  • PR, Kirkeblad og annoncering.
  • aktiviteter foreslået af ansøgeren.

Arbejdsopgaverne kan variere. Kirke- og kulturmedarbejderen må derfor forventes at besidde fleksibilitet og forståelse for kirkens skiftende behov. Kirke- og kulturmedarbejderen kan selv foreslå aktiviteter og opgaver, som i størst muligt omfang vil blive imødekommet.

Hvis du ser dig selv som:

• Et kreativt, skabende menneske.
  • Et legende menneske.
  • Et menneske, der kan holde styr på en børneflok på en positiv måde og som har

kendskab til folkekirkens bekendelsesgrundlag og evne til at formidle det til børn og unge.

Så er det måske dig, vi leder efter.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte organist Linda Baarsgaard på 35262430 – linda@hvalsoe-kirke.dk og kontaktperson Line Skovhaug på 21246393 – line@skovhaug.dk

I øvrigt henvises til kirkens hjemme side og face book side: www.hvalsoe-kirke.dk og

www.facebook.com/hvalsoesaerlosekirker

Din ansøgning med alle relevante bilag stiles til Hvalsø Kirkes menighedsråd og sendes som e-mail til Line@skovhaug.dk senest den 19. august 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i løbet af uge 35.